fuckingfabulous.blogg.se

Fanny Danielssons Nagelblogg.

Essence - 01- Cotton Candy

Publicerad 2013-02-18 18:44:19 i Allmänt,

Hejsan nu ska jag visa ett vackert ljusrosa lack från Essence jag burit de senaste dagarna!
 
Lacket har en fin creamfinnish och är därför rätt svår att få ett fint och jämnt resultat. Det blir lätt så att man ser tjockare partier och ofta har ljusa lack ett behov av tuuusen lager så det tar för lång tid att torka så man (jag) smetar ut det.
Just det här, är exakt så, på bilden har jag 3 eller 4 lager, och är ändå inte helt opakt (så man inte ser linjen på det vita av nageln, vissa kallar detta VNL = Visible nail line) men jag nöjer mig för torktiden blir till dagar annars. Och som ni ser är det inte helt jämnt och fint, nästan lite klumpigt (speciellt på vänster hand), fast sånt ser man inte om man inte är jätte nära så, fuck it!
Utöver detta är det en otroligt fin färg som jag känner mig proper och fräsh i. Den är inte så iögonfallande men ändå otroligt faublös! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela