fuckingfabulous.blogg.se

Fanny Danielssons Nagelblogg.

Borttagningsrutin

Publicerad 2013-01-25 13:50:56 i Allmänt,

Nu har det tillslut blivit dags att ta bort det halvt avskavda nagellacket. Och då brukar jag försöka hålla till vid köksfläkten för jag står inte ut med de fräna lukten som kommer med all nagellacks-borttagningsmedel. Och det gör ingen annan i detta hem heller så det blir smidigast för oss alla. Under sommaren brukar jag göra det utomhus men nu på vintern är det fläkten som gäller.
Så när det kommer till metod så använder jag både Depend dip-in och en normal flaska + bomullsrondell.
Och orsaken till att jag använder båda ser du här:
Japp. Efter några månaders användning av dip-in så är den smutsig så alla nagellacks rester fastnar på fingrarna och det för att få bort det behövs "rent" medel. Och all vätska samlas längst ner i svampen så man måste ta fingret ända till botten för att det ska försvinna. Dock finner jag den här metoden att vara den snabbaste så jag står ut med det.
Med en dip-in så stoppar man bara ner nageln och rör omkring, jag föredrar att snurra fingret i båda riktningarna så det försvinner även i kanterna där det har en tendens att stanna kvar. Om det ändå är nåt kvar där efter så tar jag det med rondellen efteråt. Här är en före bild (rätt dålig) på dip-in, och efter ett varv med rondell
 
Sen tvättar jag bara händerna noggrant och börjar fila bort skavanker som flikar på naglar och ofta på kanten.
Och det görs i riktning från rot till topp fast endast där skavanken är. Lite nagelolja på det och det är dags för nytt baslack och en ny fräsch färg. Tror det får bli svart och matt den här gången.
Ha en bra helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela